2012/2013

Fotografie ze školy v přírodě naleznete zde: http://honziksindelka.rajce.idnes.cz/SVP_13/

17.5.2013

Ráno jsme se všichni probudili a nestačili jsme se divit. V noci nás navštívil mimozemšťan, každému z nás vryl na tvář písmeno M a zanechal na pokojích vzkaz. "Kdy asi přišel? Jak přišel?" ptaly se děti, ale nikdo nedokázal odpovědět. Někdo řekl, že viděl vesmírný talíř, jak ozářil jejich pokoj. Děti měly o čem přemýšlet při zpáteční cestě domů.

Co říct na závěr?

Věříme, že se všem dětem na škole v přírodě líbilo a že v příštím roce podnikneme opět společně "výpravu do neznáma" a poznáme zas nová místa naší krásné země.

" Člověk, který cestuje s touhou dozvědět se, směřuje přes všechny dálky hlavně k sobě samému. "

Co se ti ze všeho nejvíce líbilo na škole v přírodě? Na koho (co) se nejvíc těšíš?

Marťa Mikš IQ PARK - NA RODIČE

Pepča TOVÁRNA NA HRAČKY - NA PSA

Sárka ZÁMEK SYCHROV - NA SANDRU

Eliška TOVÁRNA NA HRAČKY - NA RODIČE A BABIČKU

Anička TOVÁRNA NA HRAČKY - NA BETYNKU (pejska)

Terka SÁŇKAŘSKÁ DRÁHA - MÁMU A TÁTU

Nelinka ZÁMEK SYCHROV - NA MAMINKU, NA KOŤÁTKO

Emička TOVÁRNA NA HRAČKY - NA VŠECHNY

Kíťa IQ PARK - NA MÁMU A NA KŘEČKA

"Už jsme doma! Už jsme doma! Už jsme doma!" křičely děti z plných plic, když se blížil jejich autobus ke škole, kde na ně čekali rodiče a příbuzní....

"Doma je každý tam, kde bydlí, kde má své místo u stolu, kde má svou postel a svou židli, doma jsou všichni pospolu...."

16.5.2013

Dnešní den jsme si všichni dosyta užívali. Výuka dnes neprobíhala, jelikož jsme hned po snídani vyrazili se školčátky vláčkem do Muzea výroby hraček v Jiřetíně pod Bukovou, kde nás provedli výrobou s více jak 100letou tradicí. Spatřili jsme historické stroje, dobové hračky i současnou výrobu. Prošli jsme středisky od přípravy materiálu přes sušení, soustružení, vrtání, barvení až po samotnou kompletaci výrobků. Dozvěděli jsme se, z jakých stromů se dřevěné hračky vyrábí i jak dlouho trvá, než se taková hračka objeví v obchodě. V ceně vstupenky byl i sáček s různými dílky. V tvořivé dílně děti popustily uzdu své fantazii a vznikala velmi zajímavá dílka. Poté jsme navštívili prodejnu a nakoupili si ještě nějaké suvenýrky pro sebe i své blízké. Po pozdním obědě (bramboráčky, čína, zelný salát) se školáci vydali na lyžařský vlek Filip, který se jim podařilo zdolat pěšky nahoru i zpět. Školčátka si pro změnu zadováděla na dětském hřišti. Před večeří jsme společně navštívili jízdárnu, kde jsme měli možnost svézt se na koních. Po večeři (těstoviny, sýrová omáčka) jsme se osprchovali, převlékli a začala "pyžamová party". Nyní již usnulo poslední z dětí.(22.52 hod.)

15.5.2013

Ráno nás všechny probudilo konečně sluníčko. Nelenili jsme a hned jsme si jej šli užívat na fotbalové hřiště. Po obědě (kaši a sekané) jsme namísto poledního klidu nastoupili do autobusu, který nás zavezl na zámek Sychrov. Prohlídková trasa začala v zámecké kapli, pokračovala schodišťovou halou, apartmánem kněžny Adély, knihovnou i překrásnou jídelnou. Dozvěděli jsme se, že na tomto zámku se natáčel film Zlatovláska a Nesmrtelná teta. Ve sklepních prostorech probíhala výstava Vítězslavy Klimtové s názvem Pohádkové srdce Evropy. Shodou okolností si děti v MŠ nedávno prohlížely knihu Lexikon ohrožených druhů strašidel od této autorky, proto děti byly velice potěšeny, že vidí strašidelné postavičky na vlastní oči. Před odjezdem do penzionu si děti nakoupily drobnosti a lahůdky. Po večeři (rizoto) se školáci vydali na dětské hřiště, kde po chvíli dovádění došlo i na "opičí dráhu", která je natolik zabavila, že odcházeli do penzionu až po půl deváté večer. Děti z MŠ skotačily v blízkosti penzionu a nyní již všechny spinkají. Školáci si ještě vypráví své zážitky...(čas 22.11 hod.)

14.5.2013

Dnešní den zase utekl jako voda. Po vyučování jsme se vydali na fotbalové hřiště, kde jsme pokračovali v našem Desetiboji o školní pohár. Ve škole o hodinách tělesné výchovy jsme dosud splnili šplh, přeskoky na lavičce, skoky přes švihadlo a nyní máme za sebou další z disciplín a to běh na krátkou a dlouhou trať. Děti běh zvládly velmi dobře, po běhu je čekala sladká odměna. Po obědě (svíčková omáčka s knedlíkem) jsme vyrazili na lanovku, ale díky skvělé orientační schopnosti pedagogického sboru jsme místo na svah dorazili na sáňkařskou dráhu. Cestou jsme se zastavili v lese a postavili moc krásné domečky z přírodnin. Vrátili jsme se až na večeři, umyli ruce a hned zasedli ke stolům. Zapečené těstoviny nám všem moc chutnaly a za náročný výšlap jsme si všichni dopřáli nanuka. Nyní paní ředitelka předčítá z knihy a poté zalezeme do svých postýlek. Zítra nás čeká po obědě výlet..Hádejte kam... S - - - -V

Malé děti dopoledne "psaly" dopisy rodičům a známým, poté je opět zanesly do poštovní schránky. Při zpáteční cestě zahlédly moderní hasičské vozy a začaly skandovat "hasiči, hasiči". Nečekaně se zjevili hasiči, nastoupili do aut, zahoukali dětem na pozdrav a odjeli...Po odpočinku děti podnikly výlet místní lokálkou do nedalekého Josefova Dolu, kde se posilnily zmrzlinou. Cestou viděly železniční viadukt – významnou technickou památu z roku 1894. Po večeři si děti objasnily význam slov "jít na kutě". Nyní již vědí, že nejdou na hranolky, ale do pelíšku. Praktický význam tohoto slova si vyzkoušely ve 20.30 hod. a po náročných vycházkách ihned usnuly...

13.5.2013

První snídaně nám moc chutnala. Vyučování už taková zábava nebyla, ale dopoledne uteklo kupodivu velice rychle. Před obědem jsme ještě navštívili dětské hřiště. K obědu byl řízek s bramborem. Ti nejrychlejší si stihli i přidat. Po obědě jsme měli polední klid a poté jsme vyrazili pěšky do centra Smržovky. Po návratu na nás čekal Mgr. Josef Sláma, který nám povyprávěl o místní historii výroby korálků a také jsme měli možnost si korálky zakoupit. Po věčeři (buchtičky se šodó) jsme tančili až do půl deváté a po osvěžující sprše jsme si opět poslechli úryvky z knihy Jirkův tajný klíč. Nyní už většina z nás spinká. Dobrou noc!

Děti z mateřské školy zakoupily pohledy a malovaly obrázky rodičům. Poté zašly na poštu, kam každý donesl své psaní. Po odpoledním odpočinku a krátké vycházce společně se školáky také vyslechly vyprávění o místní historii výroby korálků a zakoupily dárečky. Po přečtení pohádky na dobrou noc ulehly do svých postýlek.

12.5.2013

První den máme za sebou. Výlet do IQ parku se vydařil. V parku jsme strávili tři a půl hodiny a každý kout jsme stačili pečlivě prozkoumat. Vodní hrátky, zrcadlový labyrint, šikmá místnost, rotující válec i další moc pěkné expozice zaujaly všechny z nás. Mateřská škola pro změnu navštívila ZOO v Liberci. Ze všech zvířátek se nejvíce děti těšily na bílé tygry, kteří je nezklamali.

Do penzionu Červená Karkulka jsme přijeli po čtvrté hodině. Ubytovali jsme se a po večeři vyrazili na procházku. Nalezli jsme fotbalové hřiště, které bylo zcela podmáčené vodou. Po dalším hledání jsme ještě objevili krásné dětské hřiště, kam vyrazíme zítra zas.Nyní nám paní ředitelka předčítá na dobrou noc Jirkův vesmírný lov pokladů a za chvíli už půjdeme do postýlek.

Otázka pro dnešní den. "Co se ti nejvíce líbilo v IQ parku?"

Davídek - zrcadlový labyrint

Kíťa - zrcadlový labyrint

Nela - potápějící loď

Z deníčku Kačky Chaloupkové

Dnes jsme jeli skoro celý den autobusem. V Liberci jsme šli do IQ PARKU a školka šla do ZOO, ve které se narodila mláďata bílých tygrů. Později jsme dojeli na místo. Penzion Červená Karkulka je fajn, jsme s Marťou na pokoji. Když jsme se ubytovali, tak jsme po večeři, zmrzlině a dešti šli na procházku´okolím. Chtěli jsme jít hrát fotbal, ale po dešti se hrát nedalo. Došli jsme na malé dětské hřiště. Vrátili jsme se včas.Cestou, protože pršelo, jsme na silnici napočítali 42 dešťovek. Když jsme se vykoupali, šli jsme si číst.Vaří tu dobře. Budíček je v 7.00 hod,, snídaně v 8.00 hod., kontrola úklidu v 7.30 hod., oběd ve 12.00 hod. a večeře v 19.00 hod, večerka je ve 21.00 hod. Tak se mějte a nashle zítra...

25. 4. Marek

Zítra: Oto

priloha_1326750995_2_Vzor publicity cíl 172 - distanční výuka (1).jpg

priloha_1326750995_4_Vzor publicity cíl 173 a 174 současně.jpg

priloha_1326750995_5_Vzor publicity cíl 174 - digitální učební pomůcky_page-0001.jpg